Etiketter

måndag 17 september 2012

Läxor, när var och hur?


När brukar du göra dina läxor?
Jag brukar oftast göra mina läxor lite senare på kvällen.

Hur lång tid brukar de ta?
Det beror ju på vilka läxor jag har, men vanligtvis brukar det ta 40 minuter kanske.

Har du problem med att hinna göra alla läxorna? i så fall varför- och hur gör du då?
Om jag får för många läxor så orkar jag inte göra så mycket.

Var brukar du göra dina läxor?
Jag brukar oftast göra mina läxor i mitt rum, men ibland gör jag dem i köket.

Beskriv hur det ser ut på din läxplats/läxplatser.
Det är ganska mörkt i rummet, och jag gör liksom mina läxor vid mitt skrivbord, och där finns en liten lampa som jag tänder.
Om jag gör mina läxor i köket så gör jag dem vid matbordet.

Vilka läxor är lätta att göra? Varför? 
Engelska läxorna är lättast, eftersom engelska går lättast för mig.

Vilka läxor är svårast att göra? Varför?
Matte läxorna är svårast, eftersom jag inte tycker om matte.

Vilken typ av läxor passar bäst som hemarbete? Finns det kanske rent av sådant som man gör bättre hemma än i skolan?
Läxläsning.

1 kommentar:

  1. Du skriver att om ni har för många läxor orkar du inte med alla. Har ni mer än två läxor till någon veckodag?

    SvaraRadera